A) Oblicz objętość graniastosłupa prostego o wysokości 18 cm, którego podstawą jest romb o przekątnych długości 9 cm i 12 cm.

b) Podstawą graniastosłupa prostego o wysokości 5 cm jest trapez prostokątny o podstawach długości 6 cm i 8 cm. Krótsze ramię trapezu ma długość 2 cm. Oblicz objętość tego graniastosłupa.

Proszę z obliczeniami, wybiorę najlepszą. NA DZIŚ.

2

Odpowiedzi

2010-01-21T20:43:37+01:00
A)
Pp = 9 x 12 / 2 = 9 x 6 / 1 = 54 cm2
V = 54 x 18 = 972cm3

b)
Pp = (6 + 8) x 2 / 2 = 14 x 1 / 1 = 14cm2
V = 14 x 5 = 70cm3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:48:17+01:00
A) Pole rombu = 1/2 * 9cm * 12cm = 54cm2(kwadratowe)
Objętość graniastosłupa = 18cm * 54cm2 = 972cm3(sześcienne)

b) Pole trapezu = 1/2 * (6cm + 8cm) * 2cm = 1cm * 14 = 14cm2
Objętość graniastosłupa = 5cm * 14cm2 = 70cm3

^ Wydaję mi się, że to są dobrze wykonane działania ;).
1 5 1