1. Motocyklista wyrusza z miejscowości A z prędkością 15m/s i goni rowerzystę, który znajduje się w tym momencie w odległości 300m od miejscowości A. Jeśli rowerzysta jedzie z prędkością 5m/s, to motocyklista dogoni go po...
Droga przebyta przez motocyklistę w tym czasie wynosi...

2. Po jeziorze, z prędkością 4m/s, płynie statek. Po jego pokładzie, prostopadle do statku, spaceruje pasażer z prędkością 3m/s. Prędkość pasażera liczona względem ziemi jest równa...

3. Pociąg o długości 4000m, jadąc z prędkością 72km/h, mija pociąg o długości 300m, jadący z naprzeciwka z prędkością 54km/h. Czas mijania się pociągów wynosi...

2

Odpowiedzi

2009-09-30T21:28:26+02:00
To wy w gimnazjum nie wiecie takich rzeczy:/
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T21:52:19+02:00
1.
v = (s/t)
t = s / v

t = s /15
t = (s-300)/5
s/15 = (s-300)/5 //*5
s/3 = (s-300)
s = 3s - 900
2s = 900
s = 450m - droga przebyta przez motocyklistę

t = 450/15
t = 30s - czas po jakim motocyklista dogoni rowerzyste

2.
x = 4m/s
y = 3m/s
z tw. Pitagorasa:
v² = x² + y² = 9 + 16 = 25
v = 5m/s

3.
s1 = 4km
s2 = 0,3km
s = 4km + 2*0,3km = 4,6km
v1 = 72km/h
v2 = 54km/h
v = 126km/h

v=s/t
t = s/v
t = 4,6/126 ≈ 0,036s