Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:51:06+01:00
Wikingowie - mioim zdaniem byli kolejnym ludem który od łupienia przeszedł do podbijania . . Przykładem może być Księstwo Normandi którego założycielem był wiking o imieniu Rollo . Przyczyną znikniecia wikingów moim zdaniem jest prosta Było ich zbyt mało . Ksiestwo Normandi utrzymało sie tylko dzieki stałemu napływowi ludzi pólnocy z skandynawi . Natomiast bez takiego dopływu wikingowie roztapiali sie w masie ludności miejscowej jak miało to miejsce w angli i normandi gdzie kultura francuska była urzywana do tego stopnia ,że Wilhelm Długi Miecz swojego syna Ryszarda I musiał wysłać na zachód swojego kraju by ten mógł się nauczyć języka wikingów. ( Trzeba zaznaczyć ,że północ była puźniej podbita i tam wikingowie nie zdąrzyli sie jeszcze roztopić)
41 1 41
2010-01-21T20:53:24+01:00
W średniowieczu Księstwo Normandii było jednym z najpotężniejszych krajów wikingów. To właśnie władca tego księstwa, Wilhelm, w X w. Wyruszył na podbój Anglii i to on ją zjednoczył, zdobywając tytuł Zdobywcy.
29 4 29