Odpowiedzi

2010-01-21T20:49:18+01:00
Epitet - połączenie przymiotnika z rzeczownikiem.

Wyraz dźwiękonaśladowczy - onomatopeja, np. szeleścić.

Porównanie - ujęcie cech wspólnych dla danych zjawisk za pomocą zaimka JAK.

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T20:49:22+01:00
Epitet-określenie rzeczownika np. piękny miś
Wyraz dźwiękonaśladowczy-wyraz, który naśladuje różne dźwięki, np. trzask, bęc, kuku itp.
Porównanie- środek stylistyczny, w którym porównujemy coś do czegoś, np. ciekawa jak najlepsza książka, piękna jak królowa, ciekawa jak moja ciocia.
1 1 1
2010-01-21T20:50:59+01:00
Porównanie- środek stylistyczny w którym porównujemy coś do czegoś na zasadzie analogii np. piękny jak wiosenny deszcze
- epitet - wyrazy określające, które podkreślają bądź uwydatniają jakąś charakterystyczną cechę opisywanego przedmiotu, osoby, zjawiska czy stanu. Najczęściej występują w formie przymiotników, lecz epitetem może być także rzeczownik czy imiesłów.
onomatopeja - wyraz dźwiękonaśladowczy; wyróżniamy onomatopeje naturalne, które mają podobne brzmienie do odgłosów akustycznych występujących w naturze, np. bulgotać, ćwierkać, brzęczeć, kukać, turkotać, warczeć, szczekać, świstać, zgrzytać