2.
W okręgu o średnicy 26 poprowadzono
cięciwę o długości 24. Oblicz odległość tej
cięciwy od środka okręgu.

3.
Oblicz pole trójkąta równoramiennego o
podstawie długości 6cm, obwodzie równym
16cm.

4.
Dwie działki o takim samym polu należy
ogrodzić. Jedna ma kształt kwadratu o boku
60 m, druga jest prostokątem, którego jeden
bok ma 80 m. Ile metrów siatki trzeba
kupić?

5.
Oblicz pole trapezu równoramiennego o
ramieniu długości 8cm, kącie o mierze
150stopni, krótszej podstawie długości
10cm.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:53:00+01:00
2)
obw=2a+b
16=2a+6
2a=16-6
2a=10/2
a=5
z twierdzenia pitagorasa obliczam wysokośc
a=3 połowa z podstawy
h=? (b)
c=5
a2+b2=c2
32+b2=52
9+b2=25
b=4

P=0,5*16*4=32
2010-01-21T20:59:38+01:00
3. Jeżeli obwód wynosi 16 a podstawa 6 to ramiona muszą mieć po 5 cm, czyli potrzebna nam jest wysokość a wysokość można obliczyć z twierdzenia Pitagoras czyli :3 do kwadratu + h do kwadratu= 5 do kwadratu
9 + h do kwadratu=25
25-9+h do kwadratu
h=pirwiastek z 16 czyli 4
P=a*h/2
P=6*4/2=12 :)
Odp .Pole tr. równoramiennego wynosi 12 cm.