1. W wielkiej bitwie stoczonej przez wojska króla Eryka i króla Roderyka wzięło udział 3000 rycerzy. Straty po obu stronach były ogromne. Król Eryk stracił 30%. Ogółem zginęło 40% rycerzy. Z jakimi siłami rozpoczął bitwę król Eryk, a z jakimi król Roderyk?

odp-> Eryk 2000 rycerzy, a Roderyk- 1000 rycerzy

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:48:36+01:00
X - rycerze króla Eryka
y - rycerze króla Roderyka

x+y = 3000
0,3x + 0,6 x = 0,4 * 3000

x+y = 3000 /* (- 3 )
0,3x + 0,6 y = 1200 /*10

-3x - 3y = -9000
3x + 6y = 12000

3y = 3000 /:3

x = 1000
y = 2000

Odp. Wojsko króla Eryka liczyło 1000 rycerzy, a Roderyka 2000.
1 5 1
2010-01-21T20:58:36+01:00
X - ilość rycerzy króla Eryka
y - ilość rycerzy króla Rogera

30%x = 0,3x - straty wojsk króla Eryka
60%y = 0,6y - straty wojsk która Rogera
40%*3000 = 0,4 * 3000 = 1200 - wszystkie straty


x+y=3000
0,3x + 0,6y = 1200

x = 3000 - y
0,3x + 0,6y = 1200

x = 3000 - y
0,3 * (3000 - y) + 0,6y = 1200

x = 3000 - y
900 - 0,3y + 0,6y = 1200

x = 3000 - y
0,3y = 300 / : 0,3

x = 3000 - y
y =1000

x = 3000 - 1000
y = 1000

x = 2000
y = 1000

Odp. Król Eryk miał 2000 żołnierzy, a Roderyk - 1000
2 5 2