1. a) Uzupełnij tytułami wypowiedzi uczestników sondy ulicznej.
Najpierw przeczytam powieść przygodową pt. .................. potem historyczną zatytułowaną .............. a w sierpniu moją ulubioną lekturę z dzieciństwa ............

Często oglądam telewizję. Myślę, że latem nie zabraknie takich programów, jak ........... Liczę też na powtórki filmów. Chętnie obejrzałbym ................ albo ..............


Wybiorę się do kina na .......... lub ...........

Będę miała więcej czasu dla siebie i na lekturę ulubionych czasopism. Wszystkim szczególnie polecam .............. i ..........

B) Zapisz pytanie, które postawiono odpowiadającym

2. Wpisz tytuły podanych programów telewizyjnych. Nie stosuj drukowanych liter...

Wyrazy: SIÓDME NIEBO STUDIO SPORT WIECZORYNKA TELEEXPRESS CHOPINOWSCY INTERPRETATORZY MILIARD W ROZUMIE HARRY POTTER I JA. OPOWIEŚĆ JOANNE ROWLING.

12.20 .................. - serial USA
13.05 .................. -film dokumentalny
14.05 .................. -Mistrzostwa Świata w Lekko Atletyce w Paryżu
17.00 ..................
17.15 .................. -Teleturniej
17.45 .................. - Program Muzyczny
19.00 ............... Bolek I Lolek.
3. Pogrupuj czasopisma oraz gazety i wpisz ich nazwy do tabeli, stosując odpowiednie zasady ortograficzne.
GAZETY CODZIENNE -
CZASOPISMA NAUKOWE I POPULARNONAUKOWE -
CZASOPISMA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY -
PORADNIKI DOMOWE -

Wyrazy które trzeba wpisać: GIMNAZJALISTA LITERATURA NA ŚWIECIE PORADNIK JĘZYKOWY PŁOMYCZEK PORADNIK DOMOWY GAZETA WYBORCZA PANI DOMU CZTERY KĄTY DZIENNIK BAŁTYCKI MÓWIĄ WIEKI ŻYCIE WARSZAWY.
4.Wypełnij zamówienie tytułami z ramki. Nie stosuj drukowanych liter.

ENCYKLOPEDIA POWSZECHNA ENCYKLOPEDIA TECHNIKI SŁOWNIK ANGIELSKO-POLSKI I POLSKO-ANGIELSKI SŁOWNIK PRAWNICZY SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY JĘZYKA POLSKIEGO SŁOWNIK MYŚLI FILOZOFICZNEJ SŁOWNIK TERMINÓW LITERACKICH SŁOWNIK MITÓW I TRADYCJI KULTURY.

ZAMAWIAM NASTĘPUJĄCE KSIĄŻKI:

TYTUŁ LICZBA EGZEMPLARZY.

5.ZAPISZ 5 TYTUŁÓW LITERACKICH, DZIEŁ SZTUKI LUB FILMÓW, KTÓRE POLECIŁBYŚ SWOIM KOLEŻANKĄ I KOLEGOM ROZPOCZYNAJĄC NAUKĘ W 4 KLASIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ. OBOK TYTUŁÓW UTWORÓW ZAPISZ IMIONA I NAZWISKA ICH TWÓRCÓW

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T21:12:10+01:00
Zad.1
Najpierw przeczytam powieść przygodową pt. ,, Alicja w karainie czarów", potem historyczną zatytułowaną ,, Krzyżacy", a w sierpniu moją ulubioną lekturę z dzieciństwa ,, Dzieci z Bulerbyn"

Często oglądam telewizję. Myślę, że latem nie zabraknie takich programów, jak ,, Galileo" . Liczę też na powtórki filmów. Chętnie obejrzałbym ,,Titanic" albo ,, ,, Camp rock"

Wybiorę się do kina na ,, Avator" lub ,, Księżniczka i żaba" xdd

Będę miała więcej czasu dla siebie i na lekturę ulubionych czasopism. Wszystkim szczególnie polecam Bravo sport i Promyczek

b) 1. Co będzie pani/ pan robiła/ił w czasie letnim?


12.20 Opowieśc Joanne Rowling - serial USA
13.05 Chopinowscy interpretatorzy -film dokumentalny
14.05 Studio sport -Mistrzostwa Świata w Lekko Atletyce w Paryżu
17.00 Teleexpress
17.15 Miliard w rozumie -Teleturniej
17.45 Siódme niebo - Program Muzyczny
19.00 Wieczorynka Bolek I Lolek.

3. Pogrupuj czasopisma oraz gazety i wpisz ich nazwy do tabeli, stosując odpowiednie zasady ortograficzne.

GAZETY CODZIENNE - Gazeta wyborcza,Dziennik bałtycki, Życie Warszawy
CZASOPISMA NAUKOWE I POPULARNONAUKOWE - Literaturana świecie, Poradnik językowy,Mówią wieki
CZASOPISMA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY - Płomyczek, Gimnazjalista
PORADNIKI DOMOWE - Poradnik domowy, Pani domu, Cztery kąty,

4.Wypełnij zamówienie tytułami z ramki. Nie stosuj drukowanych liter.

ENCYKLOPEDIA POWSZECHNA ENCYKLOPEDIA TECHNIKI SŁOWNIK ANGIELSKO-POLSKI I POLSKO-ANGIELSKI SŁOWNIK PRAWNICZY SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY JĘZYKA POLSKIEGO SŁOWNIK MYŚLI FILOZOFICZNEJ SŁOWNIK TERMINÓW LITERACKICH SŁOWNIK MITÓW I TRADYCJI KULTURY.

ZAMAWIAM NASTĘPUJĄCE KSIĄŻKI: Przepisujemy z góry

TYTUŁ LICZBA EGZEMPLARZY. Tytuły z góry plus ile chcemy zamówic , np. Encyklopedia powszechna- 2 sztuki. itp..


5. ,, Spotkanie nad morzem" - Jadwiga Korczakowska
,, O psie, który jeździł koleją" - Roman Pisarski
,, Chłopcy z placu broni" - Ferenc Molnar
,, 4 pancerni i pies"- Roman Bratny
,, High school musical" - Kenny Ortega


74 4 74
2010-01-21T21:23:19+01:00
1. Wyspa skarbów
2. Potop
3. Dzieci z Bullerbyn
4. Cała ona
5. Zakochana Złośnica
6. Cinderella Story
7. Avatar lub Saga: Zmierzch, Księżyc w Nowiu
8. BRAVO i Dziewczyna

PYTANIA
Co bądziesz czytał w wakacje?
Czy często oglądasz telewizję? Co będziesz oglądać latem?
Czy wybierzesz się latem do kina?
Co będziesz robić w wolnym czasie?

1. Siódme niebo
2. Opowieść o Joanne Rowling
3. Studio Sport
4. Harry Potter i ja
5. Miliard w rozumie
6. Chopinowscy
7. Wieczorynka

Gazety codzienne gAZETA wYBORCZA, DZIENNIK BAŁTYCKI, ŻYCIE WARSZAWY
Czasopisma nauk... LITERATURA..., MÓWIĄ WIEKI
Czasopisma dla... GIMNAZJALISTA, PŁOMYCZEK,
Poradniki... PORADNIK jĘZYKOWY, PORADNIK DOMOWY, cZTERY kĄTY,




ZAMAWIAM NASTĘPUJĄCE KSIĄŻKI: eNCYKLOPEDIA, SŁOWNIK


TYTUŁ LICZBA EGZEMPLARZY: ENCYKLOPEDIA POWSZECHNA ENCYKLOPEDIA TECHNIKI SŁOWNIK ANGIELSKO-POLSKI I POLSKO-ANGIELSKI SŁOWNIK PRAWNICZY SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY JĘZYKA POLSKIEGO SŁOWNIK MYŚLI FILOZOFICZNEJ SŁOWNIK TERMINÓW LITERACKICH SŁOWNIK MITÓW I TRADYCJI KULTURY

Antoine de saint Exupery - Mały Książę

Noelka – Małgorzata Musierowicz (+ inne tomy Jeżycjady)

Bomba i inni – Maciej Wojtyszko

Kraksa – Jerry Spineli

Momo – Michael Ende
29 3 29