`. wyjaśnij znaczenie związków frazeologicznych ze słowem cień .
- wyglądać jak cień .
- bać się własnego cienia .
- Snuć się za kimś jak cień .
- usuwać się w cień .
- nie ma z tym cienia prawdy .
- wyjść z cienia .

2
super
Wytłumacz te znaczenia

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:51:07+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Wyglądać jak cień - wyglądać źle, mizernie
bać się własnego cienia - być tchórzem
snuć się za kimś jak cień - chodzić za kimś
usuwać się w cień - nie przeszkadzać, oddalać się
nie ma w tym cienia prawdy - na pewno jest to kłamstwo
wyjść z cienia - pokazać się, zasłynąć czymś
347 3 347
2010-01-21T20:55:30+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
-wyglądać jak cień: Wyglądać bardzo słabo, chorowicie, bez sił

-bać się własnego cienia: Być kimś strachliwym, osobą, która boi się pozornych rzeczy

-snuć się za kimś jak cień: Nie odstępować kogoś na krok, podążać za kimś, śledzić

-usuwać się w cień: Dać za wygraną, odpuścić podczas rywalizacji lub działaniu, pogodzić się z porażką

-nie ma w tym cienia prawdy: Wierutne kłamstwo, oczywiste wymysły, które nie pokrywają się z prawdą

-wyjść z cienia: Być objawieniem, zaskoczyć otoczenie, pokazać swoje ukryte atuty

408 4 408