Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T21:29:51+02:00
1. Lody z bitą śmietaną powinne kosztować 1,9zł, bo skoro:
lody z owocami kosztują 2,67zł, galaretka z owocami 2,45zł, a galaretka z bitą śmietaną 1,68. Gołym okiem widać tu jakąś zależność, a mianowicie: skoro galaretka z owocami jest o 77gr droższa od tej z bitą śmietaną. Ta różnica wyznacza różnicę cen porcji bitej śmietany, a owoców w galaretce, więc i ta sama zasada powinna być zastosowana w przypadku lodów.
2,67[zł]-0,77[zł]=1,9[zł]
_______________________________

a) 3/5*x/4=3 b) 12*9/y =5,4 c) z/20:3/4=6

a) x=20
(3/5)*(20/4)=3

b) y=20
12*(9/20)=5,i 2/5

c) z=90
(90/20):(3/4)=6
2009-09-30T22:13:37+02:00
I) l+o= 2.67 l...lody, o....ovoce, g....galaretka, s....smietana
II) g+o=2.45
III) g+s=1,68
--------------
l-g=0,22 .......I-II równanie
g=l-0,22
o-s=0,77 ...... II-IIIrównanie
o=0,77-s
--------------
l-0,22+s=1,68 ....supstytucja do III równania za g
l+0,77-s= 2.67 ....supstytucja do I równania za o
dodaje równania
---------------
2l+0,55=4,35
l=3,80/2
l=1,90 zł