Odpowiedzi

2010-01-21T20:55:59+01:00
Sześcian ma równe krawędzie.
a - 5dm
V-a³
V-5×5×5=25×5=125dm³
V kamienia - 30 dm³
1 1 1
2010-01-21T20:59:16+01:00
(5dm)³=125dm³
125dm³-30dm³=95dm³
95dm³÷25dm³=3,8dm
5dm-3,8dm=1,2dm
Odp:Poziom wody w akwarium obniży się o 1,2 dm.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T21:02:57+01:00
Obj. akwarium:
v=a³
a=5dm
czyli
v=5³=125dm³

skoro wyjeto kamień o objętości 30 dm ³ to
125dm³-30 dm³=95dm³
95dm³ : 25dm³=3,8dm
5dm-3,8dm=1,2dm

odp:poziom wody obnizy sie o 1,2dm.
2 5 2