Odpowiedzi

2010-01-21T21:12:39+01:00
Ep=Ek
mgh=1/2 m v2(2 to do kwadratu)
2mgh=mv2
v2=2gh
v2=2*10m/s2*160m
v2=3200m2/s2
v=56 1/50 m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T21:13:32+01:00
Dane:
h = 160 m
g = 10[m/s²]
Rozw.
h = gt²/2
2h = gt²
t² = 2h/g
t = √2h/g (po prawej stronie równania jest wszystko pod pierwiastkiem)
V = g × t
V = g × √2h/g =
V = √g²2h/g (tu też wszystko po pierwiastkiem)
V = √2gh (tu też wszystko po pierwiastkiem)
V = √2×10[m/s²]×160m = √3200m²/s² = 56,6 m/s

2010-01-21T21:13:34+01:00
V=√2gh
V=√2*10*160 = √3200 = ok. 56 m/s
V=56m/s