1. Uzupełnij podane zdania wykrzyknikami, które wzbogacą wypowiedź, oddając uczucia lub wolę mówiącego. Za każdym razem użyj innego wyrazu:
a) ..., zapomniałem pieniedzy!
b) ..., nareszcie po wszystkim.
c) ...? Co mówisz
d) ...! Naprawdę to zrobiłeś

2. Uzupełnij zdania partykułami i wykrzyknikami.
a) ... mam ochoty
b) ...to licho!
c) Czemu tak stoisz? Rusz ... się!
d) ... boli mnie!
e) ..., kolego! ... możesz nam pomóc?
f) ... popatrz. Jaki dziwny ptak! ... popatrz, proszę cię.
g) ... się twoje słowa nie sprawdziły!
h) ..., już wiem, o co chodzi.

Potrzebuje na teraz.
Dam naj ;))

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T21:23:14+01:00
1. Uzupełnij podane zdania wykrzyknikami, które wzbogacą wypowiedź, oddając uczucia lub wolę mówiącego. Za każdym razem użyj innego wyrazu:
a) O nie zapomniałem pieniedzy!
b) I nareszcie po wszystkim.
c) Słucham? Co mówisz
d) Nie wieżę! Naprawdę to zrobiłeś

2. Uzupełnij zdania partykułami i wykrzyknikami.
a) Nie mam ochoty
b) Niech to licho!
c) Czemu tak stoisz? Rusz no się!
d) Ale boli mnie!
e) Słuchaj kolego! Czy możesz nam pomóc?
f) O! popatrz. Jaki dziwny ptak! No popatrz, proszę cię.
g) Jednak się twoje słowa nie sprawdziły!
h) ..., już wiem, o co chodzi.
15 2 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T21:34:18+01:00
1)
a)Ach zapomniałem pieniędzy!
b)No nareszcie po wszystkim.
c)Hej? co muwisz.
d)Jeju! naprawde to zrbiłeś.
2)
a)Nie mam ochoty
b)No to licho
c)Czemu tak stoisz?Rusz no się
d)Och! boli mnie
e)Hej kolego!Czy możesz nam pomóc?
f)Ej popatrz.Jaki dziwny ptak!No popatrz,proszę cię.
g)To się twoje słowa nie sprawdziły!
h)Ach! już wiem o co ci chodzi
32 2 32