Odpowiedzi

2009-09-30T21:40:29+02:00
Kwas
HCl - kwas chlorowodorowy
H₂SO₄ - kwas siarkowy(VI)
H₂SO₃ - kwas siarkowy (IV)
HNO₃ - kwas azotovy (V)

Zasady
NH₃ - amoniak

Wodorotlenki (zasady)
Na(OH)₂ - wodorotlenek sodu
CaOH - wodorotlenek wapnia (II)
KOH - wodorolenek potasu

Tlenki
Fe₂O₃ – tlenek żelaza
CaO – tlenek wapnia
CO – tlenek węgla(II)
CO²₂– tlenek węgla(IV)
MnO₂ – tlenek manganu(IV)

inaczej jeżeli niemazs jasno sprawdź wikipedie, jest tam wspaniały przegląd podziału zwiłązków chemicznych
2009-09-30T21:43:49+02:00
Kwasy:
kwas siarkowy{VI} H₂SO₄
kwas fosforowy H₃PO₄
kwas siarkowy {IV} H₂SO₃
kwas azotowy HNO₃
zasady:
K₂O zasada potasu
Na₂O zasada sodu
BaO zasada baru
NH₃zasada amonu
wodorotlenki:
KOH wodorotlenek potasu
NaOH wodorotlenek sodu
Ba{OH}₂ wodorotlenek baru
NH₄OH wodorotlenek amonu
tlenki:
CaO tlenek wapnia
P₂O₅ tlenek fosporu
N₂O₅ tlenek azotu
Na₂O tlenek sodu
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T21:45:16+02:00
Tlenki K2O-tlenek potasu tlen ma -II, K ma I dlatego mam K2
MgO-tlenek magnezu Mg ma II
CO2 -tlenek węgla (IV) C ma wartościowośc( IV)
COtlenek węgla(II) C ma II
mogą byc też si na tej samej zasadzie co tlenki, bo siarka ma też (-II)np.
Na2S-siarczek sodu Na ma I
K2S
albo chlorki, tylko chlor ma (-I)
KCl
MgCl2
itd
kwasy
musi byc na początku wodór a potem reszta kwasowa(tlenowe lub beztlenowe)
HCl-kwas solny-chlorowodór
H2S-siarkowodór
H2SO4-kwas siarkowy (VI)
H2SO3- kwas siarkowy (iV)
wodorotlenki lub zasady mają najpierw metal, a potem grupę OH- wartościowośc (-I)
Mg(OH)2-wodorotlenek magnezu
NaOH-wodorotlenek sodu
KOH-wodorotletasu, no i na końcu sole z tych podstawowych związków
zamiast H w kwasie mamy jakiś metal
NaSO3-siarczansodu(IV)