Zadanko z wyrazen algebraicznych. Jakby mozna prosilbym o dane, szukane, oczywiscie o wyrazenie, a przedewszystkim o wytlumaczenie mi tego.
Co się bardziej opłaca włascicielowi sklepu: sprzedac 10 rowerów z 15% zyskiem czy 30 rowerow z 5 % zyskiem.

3

Odpowiedzi

2010-01-21T21:14:01+01:00

15%=0,15
5%=0,05

10*0,15=1,5
30*0,05=1,5

Więc z obu opcji wynik wychodzi taki sam. Zysk jest taki sam.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T21:20:54+01:00
Co się bardziej opłaca włascicielowi sklepu: sprzedac 10 rowerów z 15% zyskiem czy 30 rowerow z 5 % zyskiem.

x koszt 1 roweru

10x - koszt 10 rowerow
15% * 10x = 15% owy zysk ze sprzedaży 10 rowerow
30x - koszt 30 rowerów
5% * 30x = 5 % - owy zysk ze sprzedaży 30 rowerow


15% * 10x = 5% * 30x
0,15 * 10x = 0,05 * 30x
1,5x = 1,5x



ODP; sprzedawca zarobi tyle samo na sprzedaży 30 rowerow z 5 % zyskiem jak i na sprzedaży 10 rowerów z 15 % zyskiem
2010-01-21T21:24:39+01:00

Przykładowo:
rower kosztuje 1000 zł
1000 × 15% =150
150 × 10 = 1500

1000 × 5% = 50
50× 30 = 1500
zysk jest ten sam w obu przypadkach ale znając życie to
szybciej sprzeda te rowery z niższą marżą