1. Pani Hela ulokowała na giełdzie kwotę 1000 zł, kupując akcje firm X i Y. Po roku inwestycja ta przyniosła 10% zysku, przy czym wartość akcji firmy X wzrosła o 20%, a wartość akcji firmy Y o 20% spadła. Ile pieniędzy ulokowała pani Helena w akcjach firmy Y?

odp-> 250 zł.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T21:17:57+01:00
X - akcje w firmie X
y - akcje w firmie Y

x+y=1000
120%x + 80%y =1100

x=1000-y
1,2x+0,8y=1100

x=1000-y
1,2(1000-y)+0,8y=1100

x=1000-y
1200-1,2y+0,8y=1100

x=1000-y
-0,4y=-100|:(-0,4)

x=1000-y
y=250

x=1000-250
y=250

x=750
y=250
odp: Pani Helena w akcjach firmy Y ulokowała 250zł
1 5 1
2010-01-21T21:32:36+01:00
X+y=1000
1,20x+0,80y=1100/*100

x+y=1000
120x+80y=110000

x+y=1000/*(-120)
120x+80y=110000

-120x-120y=-120000
+ 120x+80y=110000
-40y=10000//(-40)
y=250
to zadanie jest na bank dobrze bo robiłam je na lekcji z panią:)
1 5 1