Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T21:26:02+01:00
W czasie wdechu mięśnie międzyżebrowe kurczą się i powodują ruch żeber w górę i na zewnątrz. W czasie wydechu mięśnie międzyżebrowe i przepona rozkurczają się, a żebra opadają w dół. Pojemność płuc mierzymy za pomocą spirometra
2 5 2
2010-01-21T21:36:02+01:00
*Wdech
W czasie wdechu mięśnie międzyżebrowe kurcząc się, unoszą żebra do góry i rozsuwają się na boki.Jednocześnie następuje skurcz przepony, która staje się bardziej płaska.

*Wydech
Podczas wydechu następuje rozkurcz mięśni międzyżebrowych.Wtedy żebra opadają.Natomiast skurcz przepony powoduje, że uwypukla się ona ku górze.
3 5 3