1.Krawędź podstawy ostrosłupa prawidłowego czworokątnego wynosi a=6 cm , a wysokość ściany h=5.oblicz pole powierzchni całkowitej tego ostrosłupa.

2.Krawędź podstawy ostrosłupa prawidłowego czworokątnego wynosi a=6 cm , a
wysokość osrosłupa h=4cm.oblicz pole powierzchni całkowitej tego ostrosłupa.

w odp.pisało że w 1.zadaniuWYKREŚL ODPOWIEDNI PRZEKRÓJ,V=48CM3 ,a w 2.zadaniu WYKREŚL ODPOWIEDNI PRZEKRÓJ,p=96cm2.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T21:44:21+01:00
1.Pp 6*6=36
Pp 36 + 36 = 72
Pb 6 * 5 = 30
Pb 30 *4 = 120
Pc = 120 + 72= 192 - pole powierzchni


2.Pp 6*6= 36
Pp 2*36=72
Pb 6*4=24
Pb 24*4=96
Pc 96+72=168
2 3 2
2010-01-21T21:46:05+01:00
Zad 1
P =a*a(pole podstawy)
P=6*6
P=36cm2

Pś=1/2*a*h(pole 1 ściany)
Pś=1/2*36*5
Pś=18*5
Pś=90cm2

Pp=P+4*Pś
Pp=36cm+290cm2 *4
Pp=36cm2+360cm2
Pp=396cm2

Odp. Pole powierzchni tego ostrosłupa wynosi 396cm2.

Zad 2
P=a*a
P=6cm*6cm
P=36cm2

Pp= P*H
Pp=36cm2*4cm
Pp=144cm2

Odp. Pole powierzchni tego ostrosłupa wynosi 144cm2


Mam nadzieje że pomogłam ;))
1 5 1