1.Wytłumacz,dlaczego nie należy jednocześnie jeśc i mówic?
2.Oblicz powierzchnię jednego pęcherzyka płucnego,przyjmując,że liczba pęcherzyków w płucach człowieka wynosi 300000000,a ich łączna powierzchnia 90 m kwadratowych.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T21:41:37+01:00
1. poniewaz uklad oddechowy ma jeden, ale za to bardzo istotny wspolny narzad, a mianowicie gardlo, w momencie gdy czlowiek je to gardlo(a konkretnie mwoiac naglosni - jedna z jego chrzastek zamyka dostep do ukladu oddechowego), a gdy oddych, czyli tez mowi, zamyka dostep do ukaldu pokarmowego. Uklad oddechowy jest bardzo wrazliwy na wszelki obce substancje/przedmioty i reaguja silnym odkaszlnieciem. Jezeli czlwoiek je przy mowienieu to naglosnie moze nie zamnknac dostepu do ukaldu oddechowego i w rezultaci wywolac silne odkrztusniecie tej czastki poakrmowej, ktoera sie tam znalzala lub nawet podraznienie ukladu pokarmowego i w e konskewencji nawet smeirc czlowieka.
2. 90m^2 zajmuja wsyztkie pęcherzyki, czyli jeden zajmuje 90m^2/300000000=0.0000003m^2
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T21:45:32+01:00
1. Górna część ukł oddechowego i pokarmowego są połączone. Dopiero w gardle rozdzielają się na tchawicę i przełyk. Tchawicę zamyka mały wypustek, który otwiera się podczas mówienia. Jeśli jemy i mówimy tchawica jest "otwarta" i cząstki pokarmu mogą wpaść do niej. Wtedy możemy się udławic.
2. około 0,00003 mm
4 4 4