Przekrój stożka płaszczyzną poprowadzoną przez połowę wysokości jest kołem o promieniu 4.Oblicz objętość i pole powierzchni bocznej stożka,jeżeli jego wysokość jest równa 12.

Przekrój osiowy stożka jest trójkątem równobocznym,którego pole jest równe 4√3 cm².Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej stożka.

Proszę o wytłumaczenie co i jak powinno być zrobione ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T22:08:15+01:00
Rozwiazanie jest na zdjeciu w zalaczniku
1 5 1
2010-01-21T22:35:42+01:00
Oblicz objętość i pole powierzchni bocznej stożka,jeżeli jego wysokość jest równa 12.


12/x = 6/4

z tego wynika że --->

x - 8

Obliczamy objętość :

V = ⅓ TT r² × h = ⅓ × 3,14 × 64 × 12 = 803,84 (cm²)

P = TTr (r + l) = 3,14 × 8 ( 8 +√64 + 144 )

z tego wynika:

200,96 + 362,28 = 563,24


Przekrój osiowy stożka jest trójkątem równobocznym,którego pole jest równe 4√3 cm².Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej stożka.

P = a² --> a² = 16 ---> a = 4

Obliczenia :)

V = ⅓ TTr² × h = ⅓ × 3.14 × 4 × √ 3 = 14,5 (cm² )

Czyli Pole wynosi:

P = TT r (r + l) = TT 2(4+2) ---> 12 TT