1.Jak obliczyć drogę przebytą w określonym czasie przez samochód poruszający się z określoną prędkością średnią ?

2.Co oznacza zerowa wartość przyspieszenia (opóźnienia) ?

3.Czy potrafisz rozpoznać rodzaj ruchu na podstawie kształtu wykresu zależności położenia od czasu ?

2

Odpowiedzi

2010-01-21T21:42:42+01:00

Vsr=Δr/t
Vsr*t=Δr

Δr- zmiana polozenia czyli rk-rp
rk polozenie koncowe rp polozenie poczatkowe


2) ze cialo porusza sie ze stala szybkoscia wiec ruchem jednostajnym lub spoczywa

3)tak
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T21:45:43+01:00
1. Ze wzoru S=V*t
2. Oznacza to że prędkość jest stała i nie zmienia się w czasie.
3.
Jeżeli kształt wykresu to linia prosta to mamy do czynienia z ruchem jednostajnym.
Jeżeli jest to krzywa mamy do czynienia z ruchem jednostajnie przyspieszonym bądź opóźnionym.
10 3 10