Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T21:52:40+02:00
300 g*20%=60 g HCl jest w roztworze
60 g - 37%
x g - 100%
x=(60 g*100%)/37%≈162,162 g roztworu

Odejmujemy od pierwszego roztworu drugi żeby zobaczyć ile wody trzeba odparować:
300 g-162,162 g=137,838 g wody

odp.137,838 g wody
2009-09-30T21:58:41+02:00
Obliczamy HCl w roztworze:
300g * 20% / 100% = 60g

60g --- 37%
Xg --- 100%

Xg= 100% * 60g / 37% = około 162,162 g <--- masa roztworu

300g - 162,162g = 137,838g <---- tyle należy odparować ;)