Piramida ma kształt ostrosłupa prawidłowego czworokątnego. ile cm kwadratowych potrzeba papieru na wykonanie modelu tej piramidy (wraz z podstawą), w którym krawędzie podstawy mają długość 10 cm, a wysokość 12 cm? ze względu na zakładki zużycie papieru zwiększy się o 5 %.

zapisz dokładnie wszystkie obliczenia

2

Odpowiedzi

2010-01-21T21:57:33+01:00
Pole=1/3*polepodstawy*h=1/3*10*10*12=100*4=400cm²
400*105%=420cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T22:00:27+01:00
P= 10*12/2= 60cm kwadratowych
4*60=240cm kwadratowych

odliczamy 5%, czyli 240* 0,05=12
dodajesz 240+12= 152cm kwadratowe

coś zrobiłam źle?