Odpowiedzi

2010-01-21T22:01:42+01:00
Rafy koralowe, rodzaj raf cechujących się pochodzeniem organicznym, powstających w ciepłych morzach strefy międzyzwrotnikowej, w których temperatura wody nigdy nie spada poniżej 18°C.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T22:02:23+01:00
Rafa – nagromadzenie szkieletów organizmów morskich, które są utwardzane przez zawarte w wodzie sole mineralne, tworzące wyraźnie zaznaczający się w morfologii podwodny wał lub grzbiet tak masywny i duży, że jest zdolny do przeciwstawienia się niszczącemu wpływowi fal (co odróżnia go od małych struktur, np. bioherm). Najczęściej współczesne rafy zbudowane są ze szkieletów korali, dlatego mówi się o rafach koralowych (jednakże w ich tworzeniu biorą udział także inne organizmy rafotwórcze, m.in. mszywioły, mięczaki, otwornice, a także glony).



Taka fakna ;)
pozdro ;D
8 3 8
2010-01-21T22:03:11+01:00
Rafa Koralowa - > rafa zbudowana ze szkieletów korali. Rafy powstają najczęściej u wybrzeży w strefie szelfu kontynentalnego.

Pozdrawiam,
Buzzy ;-)
3 3 3