Autokar z Ostrowa Wlkp do Leszna jechał 3 godz ze średnią prędkością 60km/h. W drodze powrotnej pokonał te trasę w 2.5 godz. Aby obliczyć średnią prędkość w drodze powrotnej oznaczoną przez V należy rozwiązać równanie:
a. 3/60 = 2.5/V
b. 3 * 60 = 2.5 * V
c. V = 2.5 / 3* 60
d. V/60 = 2.5/3

2

Odpowiedzi

2010-01-21T22:06:17+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T22:08:41+01:00
V=s/t
60=s/3
s=180

V=180/2,5
2,5V = 180

2,5V występuje jedynie w odpowiedzi b. Ponadto 180=3*60.
Odp B