Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T22:14:17+01:00
1) Za glośnośc odpowiada amplituda fali. Im amplituda wyższa tym dźwięk glośniejszy.
Za wysokość dźwięku odpowiada częstotliwość dźwięku. Im częstotliwość większa tym człowiek słyszy dźwięk bardziej piskliwy ( dźwięki wysokie). Basy mają częstotliwośc mniejszą ( Dźwięki niskie).

2) Tony dźwięków różnią się częstotliwością fali.
5 5 5
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T22:14:50+01:00
Ton jest to fala akustyczna o sinusoidalnym przebiegu o ściśle określonej częstotliwości, amplitudzie i fazie. Jest to szczególny rodzaj dźwięku, gdyż nie każdy dźwięk ma stałą amplitudę, częstotliwość i fazę. Dźwięki są raczej wypadkową różnych tonów
4 2 4
2010-01-22T00:09:36+01:00
Wysokość dźwięku zależy od częstotliwości drgań jakie wykonuje np. membrana w głośniku wynika z tego zależność ---> większa częstotliwość = wyższy dźwięk.

Głośność dźwięku zależy od natężenia wynika z tego zależność --->duże natężenie = głośniejszy sygnał

Dźwięki są zbiorem różnych tonów, tony dźwięków różnią się amplitudą, częstotliwością i fazą.