Pchany przez robotnika wozek porusza sie po poziomym torze ze stala predkoscia 2m/s łaczna wartosc dzialajacych na wozek sil oporu wynosi 40n. Jaką wartosc ma sila z jaka robotnik dziala na wozek jezeli wektor jest rownolegly do toru ruchu wozka? oblicz praca jaka wykonuje robotnik pchajac wozek przez 5 s . Zapisz obliczenia

prosze szybko kto pierwszy naj :))

2

Odpowiedzi

2010-01-21T22:46:42+01:00
Wartość siły robotnika - 40N (zeby byl ruch jednostajny siły muszą sie równoważyć)

praca W=Fr (r - przesuniecie)

t = 5s
V = 2m/s
r = 5s × 2m/s = 10m

W = 40N × 10m
W = 400J

chyba dobrze
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T22:51:39+01:00
Witam
zad. na I ZDN bo ruch jednost.prostol.,co oznacza, że siła F robotnika musi równoważyć siły oporu T. Zatem F = T, a W = F*s*cosa, ale ponieważ a=0 więc
cosa = 1. Mamy więc: W = T*s ale s=vt więc W = T*v*t =40N*2m/s*5s =
= 400 J.
Może nie będę pierwszy, ale za to masz jasne wytłumaczenie.
pozdrawiam

czarnadziura
1 5 1