Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T22:33:23+01:00
Ms=5g
cp=10%
cp=ms*100%/mr
mr=ms*100%/cp=5g*100%/10%=50g
ma=mr-ms=50g-5g=45g
2010-01-21T22:40:09+01:00
Skorzystamy ze wzoru na stężenie procentowe.

CP= ms * 100% / mr

Cp- stężenie procentowe
ms- masa substancji
mr- masa roztworu

10%= 5g * 100% /mr /*mr

mr * 10% = 5g * 100% / 10%
mr = 5g * 100% / 10% <<< (skracamy procenty tj. skreślamy)
mr= 50g

ms2= mr - ms
ms2= 50g - 5 g
ms2= 45g

Odp. Trzeba dodać 45 gramów etanolu ;]