Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T22:28:26+01:00
Objętość sześcianu obliczamy ze wzoru:
V=x³
gdzie x - krawędź sześcianu
a^⅓=∛a (^potęga)

∛126=x³
126^⅓=x³ /∛ (obie srtony pierwiastkuję)
(126^⅓)^⅓=126^1/9

x=pierwiastek 9 stopnia ze 126

lub
∛126=x³ /∛
x=∛(∛126)

2010-01-21T22:34:17+01:00
Wiemy, że objętość sześcianu liczmy ze wzoru V=a³, skoro V=∛126 to:

V=a³
∛126=a³
a³=∛126
a=∛∛126=⁹√126

teraz należy obliczyć Pole całkowite sześcianu... sześcian ma 6 kwadratów, a krawędź już znamy, więc:
Pc=6a=6*⁹√126