Wymyśl sobie liczbę :
-pomnóż ją przez 2.
-do wyniku dodaj 10.
-weź połowę otrzymanej liczby.
-odejmij od wyniku liczbę pomyślaną na początku.
powinno wyjść 5.

Czy ktoś umie zrobić na podstawie tego !!! tylko z innymi liczbami i musi wychodzi przy każdej liczbie taka sama.

3

Odpowiedzi

2010-01-21T23:04:13+01:00
Liczba 10 lub Liczba 70
10*2=20 lub 70*2=140
20+10=30 lub 140+10=150
30/2=15 lub 150/2=75
15-10=5 lub 75-70=5
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T23:06:15+01:00
Zgadza się zawsze wyjdzie 5.
Wymyślam sobie liczbę np. 5
1)Pomnóż ją przez 2 = 10
2)Do wyniku dodaj 10 = 20
3)Weź połowę otrzymanej liczby = 10
4)Odejmij od wyniku liczbę pomyślaną na początku 10-5=5
Zatem wszystko jest ok

Niech inna liczba będzie 0:
1)Pomnóż ją przez 2 = 0
2)Do wyniku dodaj 10 = 10
3)Weź połowę otrzymanej liczby = 5
4)Odejmij od wyniku liczbę pomyślaną na początku: 5-0 =5
Również otrzymaliśmy 5
3 5 3
2010-01-21T23:08:28+01:00
Nie wiem do końca czy dobrze zrozumiałem i czy może być, ale może akurat pomoże :]
wymyśl liczbę od 1 do 10
pomnóż przez 9
oblicz sumę cyfr (zawsze wyjdzie 9, więc dalej można kombinować ;p) np.
odejmij 4
wyjdzie 5 :]