Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T01:17:39+01:00
Dane: Szukane:
m1=4kg m2=?
t1=20C
t2=80C
tk=40C
CwH20=4200J/kg*C

Qoddane=Qpobranemu

m1Cw(tk-t1)=m2Cw(t2-tk)
przekształcamy tak wzór aby znaleźć m2

m1Cw(tk-t1)=m2Cw(t2-tk)\oby dwie strony równania dzielimy przez to co jest nie potrzebne Cw(t2-tk) powstaje
m1Cw(tk-t1)/Cw(t2-tk)=m2
teraz podkłądamy liczby
4kg*4200J/kg*C*20C/(kreska ułamkowa)4200J/kg*C *40=m2
po obliczeniach 2kg(CwH2o od razu się skraca , wyliczmy co jest w nawiasach, w liczniku mnożymy i na koniec dzielimy )
Odp.Gorącej wody wlano 2kg
2010-01-22T01:19:36+01:00
Witaj
zasada bilansu cieplnego mówi, że przy wyrównywaniu temperatury zetkniętych ze sobą ciała cieplejszego i zimniejszego do temperatury pośredniej /końcowej/
Q oddane przez cieplejsze = Q pobrane przez chłodniejsze
m1=4kg t1=20*C t2=80*C tk=40*C cw=4200J/kgK jest niepotrzebne
m2 - szukana masa dolanej wody o t2=80*C
Qo = m2*cw[t2-tk] przez cieplejszą
Qp = m1*cw*[tk-t1] przez chłodniejszą
m2*cw*[t2-tk]=m1*cw*[tk-t1]
m2 = m1*[tk-t1]/[t2-tk] = 4kg*20*C/40*C = 2 kg wody 80*C