1. na podstawie opisów rozpoznaj i wpisz nazwy odpowiednich odcinków kręgosłupa.
a) Składa się ze zrośniętych kręgów tworzących jedna kość,jest miejscem połączenia z kończyną dolną-....
b)u wszystkich saków odcinek ten tworzy 7 kręgów-......
c)Jest najdłuższym odcinkiem kręgosłupa-.....
d)Składa się z 4-5 kręgów zarośniętych ze sobą w jedną kość-.....
e)Wyróżnia się masywną budową kręgów-......
2.Zarówno węglowodany jak i tłuszcze są źródłem energii dla organizmu. Jednak to węglowodanów powinniśmy spożywać więcej.Uzasadnij słuszność tego stwierdzenia, podając 3 argumenty.
3.Napisz według jakiego kryterium zaklasyfikowano magnez i żelazo do dwóch różnych grup pierwiastków występujących w twoim otoczeniu

2

Odpowiedzi

2010-01-22T07:18:18+01:00
A)
b)szyjny
c)piersiowy
d)guziczny
e)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T09:19:45+01:00
1.
A) odcinek krzyżowy
B) odcinek szyjny
C)odcinek piersiowy
D) odcinek ogonowy
E) odcinek lędźwiowy
2,
- skraca czas przebywania resztek pokarmu
- krótszy czas ich trwania i wchłaniania
- nie powodują nadwagi
3,Ponieważ mają inne działanie. Magnez należy do pierwiastków występujących w organizmie w większych ilościach i pełni funkcje budulcową , a żelazo wyst. w małych ilościach w wchodzi w skład enzymów.