Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T09:41:17+01:00
Ukłądamy ukł. równań opisujący sytuację na rysunku.
Korzystając z drugiej zasady dynamiki Fw=m*a
obliczamy przyspieszenie układu.
Podstawiając przyspieszenie do jednego ze wzorów obliczamy siłę naciągu nici N.
2010-01-22T09:56:01+01:00
Witaj
Trochę się spóźniłem, ale mówią, że ostatni bdą pierwszymi.
Moim zdaniem przyspieszenie a układu oblicza się ze wzoru :
a = Fw/mc gdzie Fw jest wypadkową siłą działającą na układ czyli w naszym przypadku Fw = P2 -P1 = 3m1*g - 2m1*g = m1*g, a mc jest całkowitą masą układu czyli u nas mc = 2m1 + 3m1 = 5m1.
Zatem a = m1*g/5m1 = g/5 = 2m/s2.
Gdy to mamy, to np dla prawej kulki z II ZAS. DYN. jest:
P2 - Fn = 3m1*a czyli Fn = P2 - 3m1*a = 3m1*g - 3m1*a = 3m1*[g-a] =
= 3*2kg*[10-2]m/s2 = 48N

pozdrawiam
czarnadziura

1 5 1