Odpowiedzi

  • veoo
  • Początkujący
2010-01-22T10:35:18+01:00
gen. August Fieldorf ps. Nil
ur. 20 marca 1895 w Krakowie, zm. 24 lutego 1953 w Warszawie

Bojownik o niepodległość Polski, generał brygady Wojska Polskiego, organizator i dowódca Kedywu Armii Krajowej, zastępca Komendanta Głównego AK, dowódca organizacji NIE.


gen. Władysław Sikorski
ur. 20 maja 1881 w Tuszowie Narodowym, zm. 4 lipca 1943 na Gibraltarze

Polski wojskowy i polityk, generał broni Wojska Polskiego, Naczelny Wódz Polskich Sił Zbrojnych i premier Rządu na Uchodźstwie podczas II wojny światowej


Tadeusz Kościuszko
ur. 4 lutego 1746 w Mereczowszczyźnie, zm. 15 października 1817 w Solurz

Generał polski i amerykański, inżynier fortyfikator, brał udział w wojnie o niepodległość USA, wzniecił antyrosyjskie powstanie w Rzeczypospolitej, Najwyższy Naczelnik Siły Zbrojnej Narodowej w insurekcji 1794.


Jan Dąbrowski
ur. 2 sierpnia 1755 r. w Pierzchowcu zm. 6 czerwca 1818 r. w Winnej Górze

Polski generał, wolnomularz, inicjowany do wolnomularstwa we Włoszech, syn pułkownika Jana Michała Dąbrowskiego i Zofii Marii von Lettow. Matka jego była kalwinką z rodziny pochodzenia niemiecko-szkockiego, ale zupełnie spolonizowanej; ojciec przyjął służbę w wojsku

Józef Wodzicki,
ur. ok. 1750 w Granowie, zm. 1794

Generał major wojsk koronnych, uczestnik powstania kościuszkowskiego.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T10:45:48+01:00
L.Generala Jozefa Bema -Data urodzenia 14 marca 1794
Miejsce urodzenia Tarnów
Data śmierci 10 grudnia 1850
Miejsce śmierci Aleppo
Rodzaj wojsk artyleria
Okres służby 1809 – 1850
Bitwy bitwa pod Temeszwarem, bitwa pod Segesvárem, bitwa pod Ostrołęką
Stopień wojskowy generał
..............................................................
ul.Generala Bora - Komorowskiego -Data i miejsce urodzenia 1 czerwca 1895
Chorobrów, Austro-Węgry Austro-Węgry
Data i miejsce śmierci 24 sierpnia 1966
Londyn, Wielka Brytania

Kariera wojskowa
W służbie od 1910
Stanowiska dowódca AK (1943–1944),

Naczelny Wódz Wojska Polskiego (1944–1946), Premier RP na uchodźstwie (1947–1949)
Główne wojny i bitwy I wojna światowa,
wojna polsko-bolszewicka,
kampania wrześniowa
.............................................................
ul. Jozefa Hallera -Data i miejsce urodzenia 13 sierpnia 1873
Jurczyce, Austro-Węgry Austro-Węgry
Data i miejsce śmierci 4 czerwca 1960
Londyn, Wielka Brytania
Stanowiska dowódca: Błękitnej Armii, Frontu Pomorskiego, Frontu Północno-Wschodniego
Główne wojny i bitwy I wojna światowa,
wojna polsko-ukraińska,
wojna polsko-bolszewicka
.....................................................
ul. Stanislawa FISZERA -ur. 1769 w Warszawie, zm. 18 października 1812 pod Winkowem) – generał polski, szef sztabu armii Księstwa Warszawskiego.22 sierpnia 1809, został odznaczony Krzyżem Komandorskim Orderu Virtuti Militari.Wyruszył na Moskwę w 1812 r., jako naczelnik sztabu V korpusu ks. Józefa. Walczył w bitwie pod Borodino i w zdobywaniu Moskwy. Przy odwrocie z Moskwy, w walce z uderzającym na Polaków korpusem Ostermana, poległ pod Winkowem 18 października 1812.
.........................................................
ul.stefana Grota Roweckiego -25 grudnia 1895
Piotrków Trybunalski,
ul. Słowackiego 1, Imperium Rosyjskie
Data i miejsce śmierci 1-2 sierpnia 1944
Sachsenhausen,
III Rzesza Niemiecka
Kariera wojskowa
W służbie od 1914
Stanowiska komendant główny ZWZ i Armii Krajowej
Główne wojny i bitwy I wojna światowa, wojna polsko-bolszewicka,
kampania wrześniowa,
II wojna światowa
2 5 2
2010-01-22T11:34:10+01:00
1.gen. August Fieldorf ps. Nil
ur. 20 marca 1895 w Krakowie, zmarł. 24 lutego 1953 w Warszawie.

2.ul.Generala Bora - Komorowskiego -Data i miejsce urodzenia 1 czerwca 1895
Chorobrów, Austro-Węgry Austro-Węgry
Data i miejsce śmierci 24 sierpnia 1966
Londyn, Wielka Brytania.

3. Jan Dąbrowski
ur. 2 sierpnia 1755 r. w Pierzchowcu zm. 6 czerwca 1818 r. w Winnej Górze

Polski generał, wolnomularz, inicjowany do wolnomularstwa we Włoszech, syn pułkownika Jana Michała Dąbrowskiego i Zofii Marii von Lettow. Matka jego była kalwinką z rodziny pochodzenia niemiecko-szkockiego, ale zupełnie spolonizowanej; ojciec przyjął służbę w wojsku

4.Tadeusz Kościuszko
ur. 4 lutego 1746 w Mereczowszczyźnie, zm. 15 października 1817 w Solurz

Generał polski i amerykański, inżynier fortyfikator, brał udział w wojnie o niepodległość USA, wzniecił antyrosyjskie powstanie w Rzeczypospolitej, Najwyższy Naczelnik Siły Zbrojnej Narodowej w insurekcji 1794.


1 4 1