1.Jak nazywa się nauka która bada stopnie pokrewieństwa w rodzinie?
2.Co to jest skryptorium?
3.Skąd pochodzi nazwa dynastii Piastów?
4.Jak nazywali się pierwszy zakonnicy, którzy przybyli do Polski?
5.Jak nazywa się nauka, która zajmuje się herbami?
6.Ile lat temu pojawili się pierwsi ludzie?
7.W którym wieku powstało państwo polskie?
8.Jak nazywali się greccy wojownicy?
9.Jak nazywali się rzymscy żołnierze?
10.Kto to był faraon?
11.Co to jest wiec?
12.Kto wynalazł ruchomą czcionkę?
13.Kto dokonał podziału Polski na dzielnice w XII wieku?
14.Kiedy i gdzie miało miejsce powstanie Spartakusa?
15.W którym roku został odkryty Biskupin?
Jeśli nie znacie odpowiedzi, to nie bierzcie z Internetu, ok?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T12:25:48+01:00
1. genealogia
2. pulpit do pisania i czytania
3. od imienia Piasta.. istnieją też podejrzenia, żę tak nazywał sie urzad pelniony przez te dynastie
4. temperaliusze
5. Heraldyka
6. ok. 4 w p n e
7. umowna data:966r
8. hoplici
9. legiony
10. wladca egiptu
11. masowe zgromadzenie ludnosci w celach politycznych
12. Bi Sheng
13. Bolesław Krzywousty
14. kazalas nie patrzec do neta... nie wiem :(
15. 1933r;)

POZDRAWIAM:)
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T12:35:53+01:00

1)geneologia
2).skryptorium-- pokój do pisania w większych, średniowiecznych zakonnych ośrodkach produkcji ksiąg
3)Określenie Piastowie pochodzi od imienia protoplasty dynastii Piasta.
4) dominikanie
5)heraldyka
6)Pierwsi ludzie pojawili się ponoć 10 000 lat temu.
7)w roku 966
10)Faraon był bogiem na ziemi, czyli królem; należał do niebios i był pośrednikiem pomiędzy poddanymi a panteonem.
11)Wiec jest to gromadzenie ludności w celu np. ustalenia jakichś kwestii mających wpływ na dobro ogółu
12) Jan Gutenberg
13)Bolesław Krzywousty
14)Biskupin został odkryty w 1933 r.


  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T12:40:41+01:00
1.Jak nazywa się nauka która bada stopnie pokrewieństwa w rodzinie?
odp:. Genealogia
2.Co to jest skryptorium?
odp:Pomieszczenie w średniowiecznych klasztorach przeznaczone dla zakonników zatrudnionych przepisywaniem ksiąg,oraz osobna sala, czasem połączone było z biblioteką.
3.Skąd pochodzi nazwa dynastii Piastów?
odp: pochodzi od imienia protoplasty dynastii Piasta.
4.Jak nazywali się pierwszy zakonnicy, którzy przybyli do Polski?
odp:Zakon Braci Mniejszych Konwentualnych:franciszkanie
5.Jak nazywa się nauka, która zajmuje się herbami?
odp:Heraldyka
6.Ile lat temu pojawili się pierwsi ludzie?
odp:Sądzono, że pierwsi ludzie pojawili się na Ziemi około 5 do 6 tysięcy lat przed narodzeniem Chrystusa.Zostali stworzeni w roku 3940 pne.
7.W którym wieku powstało państwo polskie?
odp: Około VIII wieku na Wielkopolsce powstało państwo Polan .Polska przyjęła chrzest w 966.
8.Jak nazywali się greccy wojownicy?
odp:Hoplita
9.Jak nazywali się rzymscy żołnierze?
odp:Legioniści
10.Kto to był faraon?
11.Co to jest wiec?
odp:- masowe zgromadzenie ludności w celu np. ustalenia jakichś kwestii mających wpływ na dobro ogółu, przedyskutowania aktualnych wydarzeń politycznych.
12.Kto wynalazł ruchomą czcionkę?
odp: w latach 1041-1048 Bi Sheng (ok. 990-1051) – Chińczyk,
13.Kto dokonał podziału Polski na dzielnice w XII wieku?
odp:Rozbicia dzielnicowego dokonał swoim testamentem Bolesław Krzywousty w 1138 r.
14.Kiedy i gdzie miało miejsce powstanie Spartakusa?
odp: Spartakus w 73 r. wywołał powstanie.Powstanie Spartakusa zakończyło się w 71 r. klęską Spartakusa, jego śmiercią, a wzdłuż drogi między Kapuą a Rzymem
15.W którym roku został odkryty Biskupin?
ODP: została odkryta w 1933 r.