Ile wynosi masa deski sosnowej o długośći 4m,szerokości 2ocm i grubości4cm?jaki jest jej ciężar?



do naczynia wlano trzy nie mieszające się ciecze :wodę oliwe i rtęć.w jakiej kolejności- od góry licząc -rozmieszczą się te ciecze? jak wyjaśnisz konieczność takiego rozmieszania posługójąc się prawem Archimedesa.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T12:34:10+01:00


gęstość suchego drewna sosnowego to : 500kg/m³

objetość = 4m * 0,2m * 0,04m = 0,032m³
masa = 0,032m³ * 500 kg/m³ = 16 kg

ciężar = 16kg * 10N = 160 N

Masa tej deski to 16 kg, a ciężar to 160 N.

* = znak mnożenia

Licze na najlepszą :P
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T12:44:25+01:00
Zad.1
objętość=4*o,2*0,04=0,032m3 (sześciennego)
gęstość=500kg/m3
wzór na gęstość
gęstość=masa przez objętość
d=m/v
m=d*v
m=500kg/m3*0,032m3
m=16kg
masa tego ciała to 16kg
ciężar Fg
Fg=m*g
g=10m/s
Fg=16kg*10m/s=160N
ciężar tego ciała wynosi 160N