Jakie człony zostały opuszczone w podanych wypowiedzeniach? Jaką funkcję składniową pełnią pominięte elementy? Jak nazywamy wypowiedzenia tego typu?

Na dworze zimno. Rzeka skuta lodem. Wróble głodne i osowiałe. Wszędzie buro, smutno. I nagle okno pełne słońca. Dni coraz dłuższe. Zapach ziemi.

HELP! :/

3

Odpowiedzi

2010-01-22T13:26:30+01:00
2010-01-22T13:32:49+01:00
Na dworze zimno - opuszczono jest
Rzeka skuta lodem - opuszczono jest
Wróble głodne i osowiałe - opuszczono są
Wszędzie buro, smutno - opuszczono jest
I nagle okno pełne słońca - opuszczono jest
Dni coraz dłuższe - opuszczono są
Zapach ziemi - opuszczono jest.

W zdania nie ma formy osobowej orzeczenia, zdania te są równoważnikami zdań.
Równoważnik zdania pełni funkcje zdania i ma intonację zdaniową
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T13:32:49+01:00
Człony opuszczone w tych zdaniach to spójniki,które łączą wyrazy tak,byśmy rozumieli różnice i podobieństwa zjawisk,stanu,czynności.
Tego typu zdania to równoważniki zdań.