Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T14:27:47+01:00
Danusia jest bohaterką powieści Henryka Sienkiewicza pt Krzyżacy . Była córką Juranda ze Spychowa który myśląc o jej dobrze wysłał ją na dwór księżnej Anny Danuty . W chwili gdy ją poznajmy ma 12 lat . Miała długie włosy koloru blond i niebieskie oczy . Tak ją opisuje autor z punktu widzenia Zbyszka - " Dalszą rozmowe znów przerwał śpiew Danusi . Zbyszko patrzał z boku na jej na jej jasne włosy , podniesioną głowę , na zmrużone oczki i na całą postać oświeconą zarazem blaskiem świec woskowych i blaskiem wpadających przez otwarte okna promieni księżyca i zdumiewał się coraz bardziej ... " . Była bardzo wrażliwa i troche wstydliwa, lubiła rozmyślać . Marzyła o własnym rycerzu który zrobiłby dla niej wszystko . Była bardzo opiekuńcza . Bardzo podobała mi się postać Danusi . Bardzo mi przykro z powodu jej śmierci .
20 2 20
2010-01-22T14:30:13+01:00
Danusia; corka juranda, w chwili gdy ja poznajemy jest dzieckiem 12-13 letnia dziewczynka.danusia posiada dwie wyraziste cechy:angielska urode bladynki i cudowny glosik.dzieki tak widocznym zaletom zjednuje sobie duzy podziw imilosc wielu ludzi:ojca ksieznej anny danuty, calego dworu a przedewszystkim bardzo porywczego zbyszka z bogdanca.jej cechami usposobienia i charakteru:sytuacja w ktorej zbyszko slubuje byc jej rycerzem i pomscic smierc matki bawi ja. dla danusi zycie jest bowiem bajka.chroniona przez wszystkich dziecinna i niedojrzala,postepuje poslusznie tak jak kaza jej dorosli.zbyszkowi ratuje zycie na szafocie katowickim nie zdajac sobie sprawy z powagi wlasnej misji.podoba sie jej ze bedzie dama,a pozniej zona przystojnego rycerza z bogdanca.pojawia sie na kartach powiesci jak piekny, lecz slaby motylek.jej wdziek i niewinnosc nie sa w staniechronic jej przed okrucienstwem porywaczy,zakonnikow.zakonnicy ci nie sa wrazliwi na bezbronny urok danusi.od straszliwej hanby ratuje danusie diederich jest on krzyzackim pacholkiemi katem juranda poruszony niewinnoscia dzieckai pieknym spiewem.gwaltowna zmiana warunkow zycia danusi, tortury strach,tesknota i glod,zimno oraz zamkniecie doprowadzaja danusie do utraty zmyslow,choroby skutkiem czego danusia umiera.kiedy zbyszko uwalnia ja z koszmaru niewoli,dziewczyna jest juz zbyt slaba wyczerpana cierpieniem,stresem. wiednie jak delikatny kwiat i umiera przed ojcowskim spychowem.postac danusi jest dla autora okazja skontrastowania tej nieco mdlej bohaterki z wyrazista jagienka ze zgorzelic. jurandowna zostala ukazana powierzchownie dlatego tez jest niezbyt przekonujaca.jej zadaniem jest przede wszystkim wzruszac czytelnika oraz wzbudzic oburzenie wobec bezwzglednosci i okrucienstwa krzyzakow.
9 3 9