Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-01T09:37:11+02:00
PIERWIASTKOWANIE TO odwrotność PODNOSZENIA DO POTĘGI
NP. 2³=2×2×2=8
2²=2×2=4

³√8=2
√4=2
1 5 1
2009-10-01T09:39:01+02:00
Chodzi o to, ze
potegowanie jest mnozeniem liczby przez sama siebie kilka razy (np. jak jest 5 do potegi 4 to mnozymy 5*5*5*5)
np. 2 do potegi 4 oznacza ze musisz pomnozyc 2*2*2*2 =32
a 4 do potegoi 4 onacza 4*4*4*4= 256

pierwiastkowanie jest odwrotnoscia potegowania czyli jak jest np
pierwiastek z 4 to 2 bo 2*2=4
pierwiastek z 16 to 4 bo 4*4= 16
i tak dalej :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-01T10:21:51+02:00
Pierwiastkowanie jest działaniem odwrotnym do potęgowania. Polega ono na obliczaniu podstawy potęgi, gdy znamy jej wykładnik (stopień pierwiastka) i wartość potęgi (liczba podpierwiastkowa).
Szukamy więc liczby, która podniesiona do potęgi równej stopniowi pierwiastka, da liczbę podpierwiastkową.
Pierwiastek n-tego stopnia z a, wynosi b, więc b podniesione do potęgi n, wynosi a.
Np.
√4=2, bo 2²=4 (jeśli stopień pierwiastka nie jest napisany, to wynosi on 2)
∛27=3, bo 3³=27
⁴√4096=8, bo 8⁴=4096
5 4 5