Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T14:16:35+01:00
Początkowo na chórze brakowało 20% chórzystów .Po chwili doszły 3 osoby i okazało się ze jest nieobecna 1/8 zespołu. Ile chórzystów liczy ta grupa?

0,2x-3=0,125x
0,075x=3
x=40

Odp. Chór liczy 40 osób. ;)
2010-01-22T14:37:11+01:00
Początkowo na chórze brakowało 20% chórzystów .Po chwili doszły 3 osoby i okazało się ze jest nieobecna 1/8 zespołu. Ile chórzystów liczy ta grupa?

x- liczba chórzystów
0,8x+3=7/8x /*40 obecnych licze
32x+120=35x
3x=120
x=40