Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T14:15:23+01:00
Pole powierzchni

a = 4cm
Ps (pole ściany) 4x4=16cm²
Pc (pole całkowite) 16x6=96cm²

objętość

a = 4cm
V = 4x4x4=64cm³

liczę na naj
2 5 2
2010-01-22T14:18:06+01:00
D-przekątna
a-bok sześcianu

d=a√3 (ze wzoru)
4√3=a√3 /:√3
a=4
v(objętość)=a do sześcianu
v=4*4*4=64( cm sześciennych)
Pole ściany=4*4=16(cm kwadratowych)
Pole całkowite= 16*6=96(cm kwadratowych)


2 2 2
2010-01-22T14:24:07+01:00
Objętość sześcianu o krawędzi x obliczamy ze wzoru:
V=x³
Pole powierzchni:
P=6*x²

Z tego wynika, że musimy obliczyć długość krawędzi.
Rysując sześcian i jego przekątną, otrzymujemy trójkąt prostokątny, w którym:
krawędź sześcianu i przekatna ściany bocznej (podstawy) - to przyprostokątne, zaś przekątna sześcianu to przeciwprostokatna.
Ponieważ ściany boczne, to kwadraty więc przekatna d=x√2

Korzystając z tw. Pitagorasa:
x²+d²=(4√3cm )²
x²+(x√2)²=(4√3cm )²
x²+2x²=48cm²
3x²=48cm² /:3
x²=16cm²
x=4cm

V=x³=(4cm)³=64cm³

P=6*x²=6*(4cm)²=6*16cm²=96cm²