Odpowiedzi

2010-01-22T14:25:34+01:00
X ilość pokoi 2-osobowych
y ilość pokoi 3-osobowych
x+y=29
2x+3y=70
2x+2y=58
2x+3y=70
y=12
x=17
w hotelu jest 17 dwuosobowych i 12 trzyosobowych
2010-01-22T14:27:46+01:00
X - liczba pokoi dwuosobowych
y - liczba pokoi trzyosobowych
mamy
x + y = 29 -----> y = 29 - x
2x + 3y = 70
-------------------
2x + 3*(29-x) = 70
2x + 87 - 3x = 70
3x-2x = 87 - 70
x = 17
y = 29 - 17 = 12
Spr.
17*2 + 12*3 = 34 + 36 = 70
Odp. W hoteliku jest 17 pokoi dwuosobowych oraz 12 pokoi
trzyosobowych.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T14:35:11+01:00
70-liczba miejsc
29-liczba pokoi
x-liczba pokoi 3-osobowych
y-liczba pokoi 2-osobowych
x+y=29
2y+3x=70
x=29-y
2y+3*(29-y)=70
x=29-y
87-y=70
x=29-y
y=17
x=29-17
y=17
x=12
Odp.:W tym hoteliku jest 12 pokoi 3-osobowych i 17 pokoi 2-osobowych.