Odpowiedzi

2010-01-22T14:33:55+01:00
A) 4+ 2+ 2√3 = 6+2√3 - obwód 1
b) 2+ √3 + √1
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T14:43:49+01:00
W trójkącie prostokątnym jeden z kątów ostrych ma 30 stopni.Oblicz bwód tego trójkąta jesli
a] krótsza przyprostokątna ma dł 2
a=2
2a=4
a√3=2√3
obw=2+4+2√3=6+2√3
b] przeciwprostokąttna ma dł 2
2a=2
a=1
a√3=1√3
obw=2+1+√3=3+√3
4 2 4
2010-01-22T14:47:49+01:00
W trójkącie prostokątnym jeden z kątów ostrych ma 30 stopni.Oblicz bwód tego trójkąta jesli
a] krótsza przyprostokątna ma dł 2
b] przeciwprostokąttna ma dł 2

Jest to trójkąt o katach:30°, 60°, 90°.
Jeśli krótszą przekątną oznaczymy x, to dłuższa jest równa x√3 zaś przeciwprostokatna jest równa 2x.
Wobec powyzszego:
a)
x=2
2x=4
x√3 =2√3

Ob=2+4+2√3=6+2√3=2(3+√3)

b)
2x=2
x=1
x√3 =√3

Ob=2+1+√3 =3+√3




2 3 2