Trzy dziewczynki poszły na spacer, a pięć z nich zostało. Osiemnaście chłopców i się przyglądało z czego 5 % z chłopaków poszło za trzema na spacer. Ile procent całej grupy chłopców i dziewcząt udało się na spacer? Zapisz obliczenia

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T14:57:50+01:00
8×3%=8׳₁₀₀=²⁴₁₀₀=24%-tyle procent dziewczyn poszło
5%+24%=29%-tyle procent całej grupy poszło na spacer
  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T15:42:17+01:00
Dziewczynek w sumie było 8
100%=18
10%=1,8
5%=0,9czyli 1
5% z chłopców to jest jeden chłopiec
8+18=26(cała grupa)
na spacer poszła trójka dzieci
26=100%
2,6=10%
0,26=1%
3÷0,26=11,53%
na spacer poszło 11,5% dzieci.
2010-01-22T17:02:07+01:00
5%×18=⁵₁₀₀×18=⁹⁰₁₀₀=9-chłopcy którzy pośli na spacer
9+3=10-cała grupa która udała się na spacer