Napisz odpowiednie rownania.
Paczka rodzynek kosztuje x zlotych. Paczka orzechów jest o 2 zł droższa. 3 paczki rodzynek kosztują tyle samo, co dwie paczki orzechów.
b) Pewien towar kosztowal x zlotych. Jego cene podwojono ,a potem obnizono o 5 zł. Nowa cena jest o 10 zł wieksza od starej.

3

Odpowiedzi

2010-01-22T15:21:38+01:00
A)
x- paczka rodzynek
x+2- paczka orzechów
2+x- 3 paczki rodzynek

b)
x- pewien towar
2x- podwojona cena
x-5- obnizona cena
x+5- nowa cena

Mam nadzieje że dobrze...
1 5 1
2010-01-22T15:25:09+01:00
A)
x-cena paczki rodzynek
(x+2)-cena paczki orzechów

3x =2(x+2)
3x=2x+4
x=4------cena paczki rodzynek
(x+2) = (4+2) = 6------cena paczki orzechów.

b)
x-cena początkowa , 2x-cena podwojona
2x-5 =x+10
x=15
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-22T15:26:47+01:00
A)
3x = 2x+4 | -2x
x = 4

b) 2x - 5 = x + 10 | +5
2x= x + 15 | -x
x = 15

podałam równania wraz z rozwiązaniami. mam nadzieję że pomogłam.
1 5 1