Odpowiedzi

2010-01-22T15:28:49+01:00
7 i jedna/druga : 2 = 4 godz.

4 godz x 60min =240 min
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T15:31:30+01:00
Oto proporcje

2h --- 7½km
x --- 1km

x=(1km*2h)/7½km=2h/7½=2h/(¹⁵/₂)=2h*(²/₁₅)=⁴/₁₅h.

zajmie jej to ⁴/₁₅ godziny

⁴/₁₅h=⁴/₁₅ * 60min = 16min
3 3 3
2010-01-22T15:32:13+01:00
2 godz. = 120 min

120 min = 7,5km /:7,5
16 min = 1km

16 minut = 4/15 godziny.

Odp: Ania przejdzie jeden kilometr w ciągu 16 minut. Jest to 4/15 godziny.
5 4 5