Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T15:33:41+01:00
Ernest Nemeczek był jedynym szeregowcem w grupie chłopców z Placu Broni. Miał on jedenaście lat. Był to mały, jasnowłosy chłopiec, który pochodził z ubogiej rodziny. Jego duże, niebieskie oczy często były przepełnione łzami.

Nemeczek był bardzo wesołym i serdecznym chłopcem. Chętnie wykonywał rozkazy innych, ponieważ wiedział że należy to do jego obowiązków. Bohater nie był nieśmiały i uległy, miał swój honor i ambicję. Jego pięknymi cechami były odwaga i niezłomność. Traktował plac jako swoją ojczyznę. Nie bał się pójść samotnie do Ogrodu Botanicznego i ujawnić się Czerwonoskórym mówiąć, że chłopcu z Placu Broni nie są tchórzliwi i są w nich odważni. Nemeczek nie mógł wytrzymać i chiał im udowodnić że jest odważny.Gdy Feri Acz za jego odwagę chciał przyjąc go do Czerwonoskórych, odmówił mówiąć że woli zginąć niż zostać zdrajcą tak jak Gereb. Swoim postępowaniem udowodnił że jest prawdziwym mężczyzną. Nemeczek do końca swojego życia pozostał wierny placu. Nawet ciężko chory, w wysokiej gorączce pojawił się na placuby bronić ojczyznę. To właśnie jemu chłopcy w pełni zawdzięczają wygranie bitwy.

Ernest Nemeczek to bardzo pozytywna postać. Z zainteresowaniem czytałam jego przygody. Bardzo chciałabym poznać go osobiście. Myślę że szybko byśmy się dogadali i zostali byśmy prawdziwymi przyjaciółmi.
15 4 15
2010-01-22T17:20:31+01:00
Ernest Nemeczek jest jedenastoletnim chłopcem. Znam go z lektury Ferenca Molhara pt.: "Chłopcy z placu broni".
Mieszka on tak jak reszta bohaterów książki w Budapeszcie we Wegrzech. Nemeczej hest szczupłym, niskim i wątłym chłopcem. Posiada on blond włosy, które są jasne, błyszczące, proste oraz krótkie. Jest on honorowym, wrażliwym, odważnym, cichym, uczciwym i lojalnym chłopcem. Swoją odwagę okazał między innymi, gdy poszedł do obozu czerwonoskórych (ogrodu botanicznego) i przesiedział na drzewie całe spotkanie dowiadując się kto jest zdrajcą. Zwykle jego koledzy traktowali go jak powietrze, które mimo to dzielnie wszystko znosił. Trzeba tównież zauważyć, że gdyby nie on ,,Chłopcy z placu broni" mogli by jeszcze przegrać wojne o swoje podwórko którą stoczyli z Czerwonoskórymi.
Nemeczek poświęcił życie za swoje miejsce zabaw, które i tak po jego śmierci zostało zmienione w plac budowlanny.
4 3 4