ZADANIA TEKSTOWE - UKŁADY RÓWNAŃ - PROCENTY

Zadanie 33.
Na próbnym egzaminie gimnazjalnym Maciek zdobył 63 punkty. Obliczył, że z testu humanistycznego otrzymał 25% więcej punktów niż z testu matematyczno-przyrodniczego. Ile punktów dostał Maciek z każdego testu ?

(Podpowiem, że wynik ma wyjść 28 punktów z testu matematyczno-przyrodniczego i 35 punktów z testu humanistycznego.)


Zadanie 34.
Stół i 6 krzeseł kosztowały 1020 zł. Cenę stołu obniżono o 10%, a cenę krzesła o 20%. Teraz za zestaw trzeba zapłacić 846 zł. Ile kosztował stół, a ile krzesło przed obniżką ?

(Podpowiem, że wynik ma wyjść stół - 300 zł, krzesło - 120 zł.)


Wskazówka :
- należy wypisać z tekstu dane (np. x - cena jabłek itd.)
- ułożyć równanie i obliczyć ( najlepiej sposobem przeciwnych współczynników.)

POPROSZĘ O JAK NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE ZADAŃ, BO JEST MI TO NA DZISIAJ POTRZEBNE. ZA DOBRZE ROZWIĄZANE ZADANIE DAM NAJ ! Z GÓRY DZIĘKUJĘ.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T15:38:26+01:00
Zad.33
x - pkt. z testu przyr-mat.
125%x - pkt. z testu hum.

x+125/100x=63 |*100
100x+125x=6300
225x=6300 |/225
x=28

125/100*28=35

Maciek otrzymał 28 pkt. z testu mat-przyr. i 35 z humanistycznego.

zad.34
x-cena stołu
y-cena 1 krzesła
0,9x-cena stołu po obniżce
0,8y-cena 1 krzesła po obniżce
x+6y=1020
0,9x+6*0,8y=846
x=1020-6y
0,9x+4,8y=846
x=1020-6y
0,9*(1020-6y)+4,8y=846
x=1020-6y
918-5,4y+4,8y=846
x=1020-6y
918-0,6y=846
x=1020-6y
-0,6y=846-918
x=1020-6y
-0,6y=-72/:-0,6
x=1020-6y
y=120
x=1020-6*120
y=120
x=1020-720
y=120
x=300
Odp: stół przed obniżką kosztował 300zł, a krzesło 120zł


1 5 1
2010-01-22T15:46:41+01:00
Zad.33
x-liczba punktów z testu matematycznego
y-liczba punktów z testu humanistycznego

x+y=63
y=x+0,25x

x+x+0,25x=63
2,25x=63 /:2,25
x=28
y=28+0,25razy28=35

zad.34
x-cena stołu
y-cena krzesła

x+6y=1020
0,9x+6razy0.8y=846

x=1020-6y
0,9(1020-6y)+4,8y=846

918-5,4y+4,8y=846
-0,6y=-72 /:-o,6
y=120

x=1020-6razy120=1020-720=300
1 3 1