Zad.1 Długość pewnej działki wynosi 900 m, a jej szer. stanowi 7/9 długości. 5/7 tej diałki obsiano żytem, a resztę pszenicą. ile hektarów obsiano pszenicą?

zad.2 Jeden z boków prostokąta o polu 72 cm2 jest 2 razy mniejszy od drugiego. jaki jest obwód tego prostokata?

zad3. Turysta wyruszył w drogę z predkoscią 5 km/godz.. w dwie godziny później wyjechał za nim rowerzysta z prędkością 250m/min. w jakiej odległosci od miejsca wymarszu i po jakim czasie rowerzysta dogoni turystę?

zad.4 Jak długo pociag pospieszny jadacy z prędkością 60 km/godz. będzie przejezdzał przez wiadukt o długości 100 m , jeśli sam pociąg ma długość 150 m?

2

Odpowiedzi

2010-01-22T15:52:08+01:00
900 x 7/9 = 700 m -> szerokosc dzialki
900 x 700 = 63 00 00 m2 -> pole dzialki
630000 x 5/7 = 90000 x 5 = 45 0000 m2 -> tyle obsiano zytem
630000 - 450000 = 18 0000 m2 -> tyle obsiano pszenica

zad2
a x b = 72cm2
a = 2b
2b x b = 72
2 b(do kwadratu) = 72 / :2
b (do kwadratu)= 36
b= 6 cm
a = 2 x 6 = 12 cm
Obwod : 2 x 6 + 2 x 12 = 12 + 24 = 36 cm

zad 3
250m/min = 15km/h
2h od wymarszu turysta przebyl 10 km, po kolejnej godzinie 15 km, wiec rowerzysta dogoni go po godzinie w odleglosci 15 km od wyjazdu, gdyz jedzie z predkoscia 15 km/h

zad4.
60km/h = 60000m/60min = 1000m/min
100m +150 m = 250 m
1000 m -> 1 min
250 m -> x
250 / 1000 = 0,25 minuty = 15 sekund
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T15:55:44+01:00
Zad.1 Długość pewnej działki wynosi 900 m, a jej szer. stanowi 7/9 długości. 5/7 tej diałki obsiano żytem, a resztę pszenicą. ile hektarów obsiano pszenicą?

a=900m
b=7/9 * 900m = 700m

P=900m * 700m = 630000m² = 63ha

5/7 * 63ha = 45ha
63ha - 45ha = 18ha

Odp: Żytem obsiano 45ha działki, a pszenicą 18ha.

zad.2 Jeden z boków prostokąta o polu 72 cm2 jest 2 razy mniejszy od drugiego. jaki jest obwód tego prostokata?

a=b/2
b=2a

P=a*b=a*2a = 2a²

2a²=72cm²|:2
a²=36cm² | √
a=6cm
b=2*6cm=12cm

Ob = 2*6cm + 2*12cm = 12cm + 24cm = 36cm

zad3. Turysta wyruszył w drogę z predkoscią 5 km/godz.. w dwie godziny później wyjechał za nim rowerzysta z prędkością 250m/min. w jakiej odległosci od miejsca wymarszu i po jakim czasie rowerzysta dogoni turystę?
250 m/min. = 250 0,001km/ 1/60 godz. = 0,25 * 60 km/h = 15km/h

5km/godz * 2godz = 10km (po dwóch godzinach droga turysty)

10km + 5km = 15km (trzecia godzina turysty)
15km * 1godz = 15km (pierwsza godzina rowerzysty)

Odp: W odległości 15km i po trzech godzinach rowerzysta dogoni turystę.

zad.4 Jak długo pociag pospieszny jadacy z prędkością 60 km/godz. będzie przejezdzał przez wiadukt o długości 100 m , jeśli sam pociąg ma długość 150 m?

Tego zadania nie potrafię zrobić... Ale ten sposób co jest wyżej nie podoba mi się. Wynik może jest dobry, ale autor rozwiązania dodaje długość wiaduktu do pociągu? Nie podoba mi się to. xD
1 4 1