Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T15:43:53+01:00
X-ilość pieniedzy marcina
x+5=ilość pieniedzy jacka
3x=ilośc pieniedzy olka

x+x+5+3x=5x+5

odp. chłopcy mają razem 5x +5 zł.
6 5 6
2010-01-22T15:44:41+01:00
Marcin ma x złotyh, Jacek o 5 złotych więcej, a Olek trzy razy więcej niż Marcin. Ile pieniędzy mają w sumie ?

Razem
x+x+5+3x=5 +5x
2010-01-22T15:46:18+01:00
Marcin ma x
jacek ma x+5
a olek 3x

Razem mają x+x+5+3x
czyli 5x+5