Uzupełnij zadania wpisując brakujące słowa, będące nazwami metali. Następnie wpisz w nawiasy ich liczby porządkowe w układzie okresowym.
Mowa jest........(...), a milczenie............(...).
Kuj,................(...)póki gorące.
................(...)chmury.

Podaj, jaki jest wiązek liczby porządkowej z liczbą atomową.
..................................................................... .

3

Odpowiedzi

2010-01-22T15:58:54+01:00
1. srebrem
2.złotem
3.żelazo
4. ?

Liczba atomowa i liczba porządkowa to to samo ;)
4 1 4
2010-01-22T16:03:20+01:00
1)Mowa jest srebrem(Ag) a milczenie złotem(Au)
2)Kuj żelazo(fe) póki gorące
Liczba atomowa czyli porządkowa
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T16:04:25+01:00
Mowa jest srebrem(47), a milczenie złotem(79).
Kuj żelazo(26) póki gorące.
Siarkowe(16) chmury.
liczba atomowa- liczba porządkowa= liczba neutronów
10 3 10